Thursday 16 June 2011

kau hiris aku terguris....

semakin meningkat usia semakain berliku kehidupan ni...macam2 yaang tak terlintas kat fikiran terjadi...Manusia...semua berubah mengikut keadaan semasa....dalam x sedar...perbuatan kita..percakapan kita..sedikit sebanyak membuat org sekeliling kita tersinggung..mungkin entry kali ni agak serius....tp itu hakikat yg sering berlaku kini..Wassini untuk diri sendiri jugak, agak x terlalu mengikut perasaan bila melakukan sesuatu....

Mungkin pada org lain itu kehidupan mereka...kebahagiaan mereka yg perlu mereka tunjukkan..tp sedar x sedar hakikat sebenar,itu sahaja yg kebahagiaan yg mereka mmpu tunjukkan????bila ada..kenpa perlu agung2kan?kenapa perlu ketepikan perasaan org lain yg x ada.....semua melibatkan hati dan perasaan sebenarnya...ya...saya kategorikan anda terlalu taksub....sehinggakan setiap sudut inci kehidupan anda perlu dipaparkan kepada semua..kenapa??mencari publisiti...untuk mengumumkan kepada semua nahawa hanya anda memiliki kebahagiaan sempurna?sederhanalah...x terfikirkah anda org lain mungkin muak dengan kisah peribadi anda?ya...saya faham..saya x sesempurna anda...bukan saya x tegur..rupanya teguran sinis saya seperti satu jenaka buat anda...kenapa...kenapa susah untuk anda memahami perasaan orang lain?mungkin pada anda, kesempurnaan pada anda akan berkekalan selamanya...ya....kadang2 manusia lupa apa yang dia ada bukan kekal selamanya...

Mungkin ini dugaan-Nya supaya saya sentiasa wahsini....mungkin ini ujian tahap kesabaran saya..kekuatan mental saya dalam mengharungi semua ini....Ya Allah...Aku Redha...

Kepada yg lain..yang senasib dengan saya..mungkin kisah kita berbeza...tp sama2 lah kite bersabar dan tabah mengharungi drama2 disekeliling kita....Mungkin cerita kite kurang enak dipersembahkan..mungkin drama kehidupan kita tidak sesempurna seperti yg lain..tp percayalah...ALLAH x akan menguji manusia diluar tahap kemampuannya....

with love...
Kikin....:)



 

No comments:




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio