Tuesday, 7 August 2012

Kalau mata masuk cili....

Ramai dh kot yg dh tau pasal petua kalau menumbuk cili tepercik kat mata nak buat apa...
tp nak bgtau jugak....kalo mata pedih kene cili...selalunye bende pertama yg aku buat...jerit dulu smbil tutup mata rapat2....lepas dh boring jerit...baru buat tindakan seterusnya iaitu pergi dekat orang yg berambut...gosok2 mata tu kat rambut orang tu...kompom x pedih...TAPI....jgn jd mcm aku....aritu kene jugak..dh melalak tu,,pegi kat depan cr laki..pastu gosok mata pastu makin pedih je sbb die br potong rambut...rambut die tajam2 je....pastu br nak tepikir...apesal x gune rambut sndiri je...hehe...
oleh itu....kite boleh mengelakkan dr perkara2 ni terjadi...
1. nak menumbuk cili tu pastikan lesung or cili tu x basah
2. korang amik pinggan atau piring kaca yg jernih pastu hadang kat muke ( ni yg selalu aku buat )
3. pakai cermin mata, tp x best sbb mungkin tepercik kat mulut atau pipi
4. pakai blender je sudah
5. suruh org lain je tumbuk..heh...
6. x yah mask..beli je kat luar (heh..ni pemalas tahap gaban namenye )

Sekian, petua hari ini...berjumpe kite di segmen petua akan datang..ngeh...

4 comments:

Rniz Emran said...

Sama macam kite tumbuk cili hadang ngan pinggan kaca. Awk tiru kite ke? gurau jgn mare...

kikin said...

heheh..idea sndiri tu...

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

hahaha...cam ampeh!
tp, betul ker petua gosok mata kt rambut tuh?
yg guna pinggan kaca yg jernih tuh mmg slalo wat. hahaha

kikin said...

betul...gosok mata kat rambut...ilang pedih....ni bapak aku yg soh wat...




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio