Wednesday 29 August 2012

customer always rite?

mggu ni mmg mggu malas....nak update novel malas, nak buat keje malas..sume malas...pemalas betul la...

lg malas nak melayan satu customer nih....mmg regular...aku mmg malas nak melayan die nih....tp apesal tah, suke sgt cr aku...ok..bukan aku..tp bos aku....dan segale keje bos aku adelah keje aku.....aarrghhh kenape bukan gaji bos aku je kasik kat aku?????die ni pelik sikit..pelik2 pon cerewet tahap gaban mcm aku ni keje kat sini melayan de sorang je.....kalo tgh buat keje lain ke...dengan customer lain ke...kalo die tel..kene setel hal die dulu...tp itu semua bergantung kepada mood aku time tu...biase aku setelkan apa yg depan mata dulu then baru setelkan hal dia...selalu sgt die bebel2 ckp nak cepat la....aku ni lambat la..kat tempat lain lg cepat dpt la..tp aku x phm...aku dah delay2 kan hal die pon..die tetap cr aku..oh sori...bos aku...ye la..paham..kwn bos aku....kekadang stress jugak...tp kekadang best sbb sesekali kene bebel, pastu aku blh selambe je jwb..ok..ok..i will...i will..tangan didada mata ke atas....tak sampai 5 minit die carik lg...hahahha....pastu stress sndiri...

Bengang jugak, kalo die mintak quotation ke hape ke...die mintak ngan bos aku...pastu die tak dpt cr bos aku die tnye aku....pastu die siap ckp..u should follow up with your bos..dah bnyk kali ckp...kalo u awal2 mintak dgn i..selalunye i terus bg...ni bukan u mintak dgn i....die selambe je jwb....Thats not my problem....i tau u hantar quotation tu sekarang...gila ko...setiap 5 minit je call....mane nak buat keje die..asyik nak count down call die je..hahaha..mane nak fb...mane nak blog...(ewah br2 je blog dah kecoh)...mane nak layan org lain lg...pastu siap warning aku...make sure die buat kerja die...eh..aku bos ke bos aku bos?kompius disitu...ape pon yg slalu bos aku pesan....sabar....customer always rite....ape die ckp u iyekan je...ha..iyelah...

sedar tak sedar..dh dekat 3 tahun aku melayan customer nih....kene maki...kene hamun...kene bebel...tahan pulak aku....

bile difikir2 balik...aku dpt kekuatan tahan bebelan ni dr dulu..hahah..dulu smpai dah tua ni selalu kene bebel dengan mama....mase kecik2 dulu aku je la yg asyik kene bebel... 'sikimmmm gi mandiii....ko ni bile nak bandi?asyik main je..bla..bla..bla....sikimmmm bace buku....keje skolah dah buat?....sikim..gi kedai....sikim bile ko nak kemas bilikkk?blaaaa...panjang bebelannye malas nak type..pastu bile dah besar dh bejauhan dr mama....bile jumpe sekali2 tu....saje je cr pasal suruh mama bebel...sbb mcm pelik pulak bile mama tak rajin mmbebel mcm dulu...hahahha....

Sebab tu aku dikurniakan customer yg suke bebel smpai tahap maki hamun pon aku rilek lg..hahahhaha....alah..manusia..biaselah kan.....

pst: : suke mama bebel yg ni...' ko ni bile nak bangun...dh tengahhari tak reti2 nak bangun...aku dulu..kecik2 subuh sepi i dah bangun...bla..bla..bla...pastu cerita zaman kecik2 bangun pagi, tolong nenek angkat air, kemas la masak la....pastu aku nye tetap tido sambil mendengar cerita kecik2 mak aku....smpai temasuk dalam mimpi aku....hehehe...ok mama.

No comments:




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio