Tuesday 25 September 2012

KENAPE ANAK TAMPONG?

Kelmarin balik keje rase penat sgt….ari2 balik keje pon rase penat…bukak pintu disambut oleh anak buah yg tgh petah becakap x kan senyap kecuali die tido….aku sengih je la nak terus masuk bilik…

Tetibe die nyanyi….’aku anyak tampong tiada apa-apa’…umo 3 nak masuk 4 tahun..pelat pekat lagi…aku senyum je la…bile mase pulak die hafal lagu ni….nyanyi lagi dan lagi….

Aku: Aish kuar la mama nak bukak baju ni….mane boleh tengok perempuan tuka baju… gi depan sane kang mama panggil ibu kang…

Die nyanyi lagi tapi baris yang sama…

Aku: eeii pandainye Aish nyanyi…dah gi kuar mama nak bukak baju nak mandi..kang malam kite nyanyi lagi…

Budak kecik: Mama… … sambil pandang aku…

Aku: apenye… kuar la dulu…

Budak kecik: mama, anak tampong tu die teje kat mane?

Aku: Err… die keje polis kat Johor….

Budak kecik: Kenape die tiada apa2? Tampong die kat mane? Mak dia duduk kat tampong ke? Mak dia teje ape?
Aku: Erk..erk… Lindaaa..amik anak ko ni…

Mak Budak Kecik: Ko main sini buat ape..dah pegi duduk depan…

Budak kecik: Ibu…Tampong budak tampong tu jauh ke…

Aku & Mak budak kecik: hahahha adoila…ape masalah lagu ni…


                                                       



No comments:




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio