Thursday 13 December 2012

KEKALAHAN HARIMAU MALAYA DARI SUDUT POSITIF...

Eceh..nak jugak buat entry pasal game Malaysia VS Thailand walau hakikatnye semalam, aku pon tengok separuh je pastu dah tak sanggup nak tengok,,,lari dalam bilik sambil curik2 dengar kot2 diorg jerit2 dr luar GOL...apepon kite tewas 2-0 semalam, dan x dpt masuk final.... mmg sedih,..tp kalo kite tengok dr sudut positif, kite boleh jadikan game semalam sebagai pengajaran utk musim akan datang...heh...

1. Padang 
Masalah padang trainning yang diorg bagi sgt teruk, kite tak boleh salahkan pihak sana sbb bagi kat kite padang utk trainning yang teruk sbb keadaan padang masa perlawanan pon sama teruk...sbb tu diorg suruh kite prektis dulu.... so...lepas ni, pemain kite kene biasekan trainning kat dlm sawah padi, padang ragut rumput, segala jenis padang dan ladang, sebab bile musim akan datang kite akan biasa berlawan kalo pihak lawan bagi padang yang teruk kite dah bersedia, sedangkan padang yang teruk kite boleh, padang biasa lagi la boleh..HARIMAU MALAYA BOLEH!

2. Pemain Pihak Lawan yang Kasar 
ok..pasal pihak lawan kasar...kite kene jugak berlatih taktik kasar tapi boleh mengaburi mata pengadil. Walaupon pemain Thailand main agak ganas macam lawan Tomoi, sepatutnya pemain kite juga diajar seni mempertahankan diri versi dalaman atau halimunan yang boleh mengaburi mata pengadil yang sepet tu, sebab  pemain kite tak reti nak cover bile bermain agak kasar, kalo kite salah je pengadil nampak, kalo Thailand je x nampak...disitu terdapat kelemahan skill halimunan yang perlu pemain kite pelajari.

3. Pengadil yang berat sebelah
Semalam ketara dengan pengadil yang berat sebelah...ini boleh diatasi dengan mengajar kita kemahiran Bahasa.  ok..lepas ni pemain kite perlu diajar pelbagai jenis bahasa seperti BAHASA THAI, BAHASA KOREA dan sebagainya, ini kerana, perkataan FUCK YOU yang digunakan oleh pemain kite yang menyebabkan pemain kita dilayangkan kad kuning kedua agak universal dan mudah difahami oleh semua lapisan masyarakat, cuba kita bayangkan situasi semalam, pemain kite menggantikan perkataan FUCK YOU kepada bahasa Thailand iaitu 'HEIA' yang sama maksud dengannya...maka dengan itu hanya pemain Thai itu sahaja yang memahaminya, dan pengadil korea itu x paham pon...ingat diorg tgh buat lawak kasar...mungkin pengadil itu aka melayangkan kad raya atau kad prabayar sahaja....dan kalaupon pemain thailand tu mengadu kat pengadil korea tu...cume terangkan ..sory sir, im just say Sheba-nom ), dan pengadil itu mungkin bangga kerana pemain kita boleh berbahasa korea....dan tiada sebarang kad yang akan dilayangkan lagsung....

4. Pihak lawan yang suke maraba pemain Malaysia
bagi mengatasi masalah ini terutamanya kepada pemain kite MAT YO yang sentiasa dihimpit dan diraba pemain Thai, tiada apa yang dpt saya cadangkan melainkan skill ketahanan mental dan fizikal pemain malaysia perlu kuat memandangkan kebanyakan pemain malaysia ni hensem2 berbanding pihak lawan....BERTAHANLAH wahai HARIMAU ku...

diharapkan dengan memperbaiki skill2 diatas , pemain kita akan terus berjaya mengharumkan nama negara. BERJUANGLAH HARIMAU-HARIMAU KU.... MALAYSIA BOLEH!!!




4 comments:

Era Ibrahim said...

oooo , saya suke entry kali ini . go harimau malaya go !

Lokman said...

haha.. entri yang menarik.. boleh masuk paper ni

LydSunshine said...

Tapi yang paling ramai marah pengadil gangnam style tu la kan. Yang lain2 punca tu mcm padang ke, main kasar ke, pemain Malaysia pun perlu jugak kekuatan mental sendiri. Kena prepare dalam semua situasi.

kikin said...

tu la..yang pasal pengadil tu kite x leh wat ape...kalo kite melawan kite kene...ha..kene tambah satu lagi..skill memikat pengadil..... :)




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio