Monday 4 April 2011

Dimataku…difikiranku…jauh disudut hatiku…



Tara…a new day of my life..sweet 27th of kikin…J
Since new day..so new blog ya….blog yg dulu telah dibekukan secara rasminya setelah melalui proses editing dan fikir masak2..ia terlalu peribadi untuk dikongsikan….bukan best pon bace cerita saya…hehehhe….

Teringat masa kecik2 dulu….mase kecik dulu I slim & sweet tau…hahah… ade tanye mama…
‘ Ma… kawen tu kene umur berapa tahun?’ kecik2 dh tnye pasal kawen… n mase tu mama tengah masak…& tgh penat mase tu sbb baru balik keje…mama jwb ‘20thn’…mama menjwb tanpa sebarang feel tapi nada agak garang sebagai amaran utk aku supaya jgn ‘KENAPA’ sebab kecik2 aku suke …’KENAPA itu,,KENAPA ini…’dan sememangnya mama paling malas nak jwb sbb soalan2 itu aku suke ajukan mase dia baru balik keje…hahah…mane x angin…. Mase tu aku mula berkira2  lagi berapa thun lg aku perlu berkahwin….
Bila main petang 2… siap cerita kat teman baik aku yg kini Pn Laila…teman sepermainan yg sgt best…’ ko tau x, mak aku ckp umo 20 th dh boleh kawen…’ dengan banggenye sbb rase diri ni org pertama  tau info tu…. Tapi dibantah oleh Laila…’ Mane ade…mak aku kate lepas 25 tahun baru boleh kawen…’ hmmm..mase tu aku menegakkan hujah aku…. ‘ x la….mak aku ckp umo 20 kene kawen la!’ sedikit mengamuk… tp laila buat x tau je…ye la..ade die kesah…sbb mase tu kami masih budak2 lg..sekolah pon belum..eh x…tadika lagi…

X tau la Laila ingat lg x topic perbualan ni..tp yg penting aku tetap ingat dan aku seorang yg sgt ingat zaman kecik2 ku…. Lg pulak…aku penah pasang niat dlm hati..x pe…aku akan buktikan aku kawen umo 20 thn ..dan aku kawen dulu dr Laila…hehehhe….laila mesti x tau….dan ternyata…walaupon aku x kawen umo 20 tahun…aku kawen dulu dr Laila…hehehe… skrg Laila pon dh kawen..setahun selepas aku…. 

Bukan isu cepat atau lmbat sbnrnye…… dugaan…pahit getir dalam persahabatan dan liku2 mengabadikan mahligai kebahagiaan tu yg jd kenangan sepanjang hayat…. Ada orang yang tak  ada dugaan langsung utk meraikan hari bahagia itu…ada juga yang perlu menempuhi pelbagai jenis dugaan, kepayahan pahit getir sebelum melalui hari bahagia itu….pokok pangkal pada kekuatan hati dan bagaimana kita melalui semua itu dengan tabah dan penuh kesyukuran….

Pada yang belum berkahwin…jangan la risau sangat… sebenarnya ramai org yg berkahwen pernah menyatakan dalam hati…err….bestnye kalo belom kawen....rase lebih muda dan ranggi …..percaya lah… lepas ni, kalau ada mulut2 nakal tnye bile korang nak kawen..just ckp…’ko nak sponsor aku kawen ke?’ dan semestinya tidak….jgn diam dan tersipu2 nnti soalan tu berulang2 smpai korang yg pening…neway..wish u all….happy2 always …. Kawen ke belum kawen ke..ade aku kesah?hahahahah..korang tetap kawan terbaik aku…u know who u are….
                                          Pn LAiLa dan Cik Puan Kikin...nak cik jugak..hehehe

2 comments:

Anonymous said...

wah...sker baca entry ko neh. tergelak2 aku baca. hehe...percubaan menulis yg terbaekkk!!! hik3. nnt leh arr kongsi2 topik2 menarik utk di post ek? ek? suka...suka...suka...! *wink*wink*

kikin said...

hehehe..thanks lala....




 

Copyright 2012 © Design and Edited By KawaiiDyshaStudio